۹ شهریور ۱۳۸۷، ۱۴:۰۷

اشرفی‌زاده در گفتگو با مهر:

"قفل یعنی کلید" دوباره تدوین و از تلویزیون پخش می‌شود

"قفل یعنی کلید" دوباره تدوین و از تلویزیون پخش می‌شود

کارگردان فیلم تلویزیونی "قفل یعنی کلید" با اعلام نارضایتی از نسخه به نمایش درآمده آن در روز چهارشنبه از شبکه یک، از تدوین دوباره فیلم و نمایش آن در فرصتی دیگر خبر داد.

مرجان اشرفی‌زاده درباره مشکل نسخه پخش شده "قفل یعنی کلید" به خبرنگار مهر گفت: به دلیل اصرار شبکه یک برای نمایش فیلم در زمان مقرر آن را به پخش رساندیم. فیلم نیاز به تدوین دوباره دارد و تدوین اولیه برای پخش از تلویزیون مناسب نبود. من امیدوارم فیلم در پخش دوباره دیده و قضاوت شود.

وی درباره همکاری با رسول صدرعاملی در مقام تهیه‌کننده "قفل یعنی کلید" گفت: وی برای تهیه چند فیلم تلویزیونی از کسانی که طرح داشتند دعوت کرد که یکی از آنها من بودم. محمود آیدن طرح اولیه را نوشت و روی آن کار کردیم. زمان کمی برای کار داشتیم و همه چیز با شتاب انجام شد. من ترجیح می‌دادم اولین فیلم بلندم را در شرایط بهتر بسازم، هر چند از این تجربه راضی‌ام.

این فیلمساز درباره تاثیر شرایط بر کیفیت فیلم افزود: ما برای تولید زمان کم داشتیم. "قفل یعنی کلید" فیلم آپارتمانی نبود و تعداد بازیگران و تنوع لوکیشن آن را از فیلم‌های مشابه متمایز می‌کرد. ما برای تصویربرداری تنها 25 روز فرصت داشتیم و نتوانستم روی فیلمنامه آنطور که باید کار کنم. در تدوین هم نیاز به زمان داشتیم تا ریتم فیلم و شکل روایت به دلخواه من باشد.

اشرفی‌زاده درباره داستان فیلم گفت: در طرح اولیه سارا با تلاش خود در مسیری قرار می‌گرفت که زندگی‌اش را تغییر می‌داد، اما در نسخه نهایی نقش تقدیر پررنگتر شد. معتقدم در این شکل سارا پویاتر است و ناخواسته در مسیری می‌افتد که سرنوشت برایش رقم زده است. از کار روی موضوع معنوی نمی‌ترسم و اگر زمان برای کار روی فیلمنامه داشتم، نتیجه بهتر می‌شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های درام‌های معنوی گفت: نمونه خوب فیلم‌های معناگرا "خیلی دور، خیلی نزدیک" رضا میرکریمی است. در چنین قصه‌های سختی ساختن لحظه‌های جذاب و تاثیرگذار اهمیت زیادی دارد. در "قفل یعنی کلید" نتوانستم آنطور که خواستم سکانس‌های گرم و تاثیرگذار به وجود بیاورم.

این کارگردان جوان از همکاری با صدرعاملی اظهار خوشحالی کرد و افزود: خوشحالم که در اولین تجربه بلندم با این کارگردان همراه بودم. او دغدغه‌های یک کارگردان را به خوبی می‌شناخت و به من اعتماد و فضایی ایجاد کرده بود که بتوانم مستقل کار کنم. دوست داشتم از تجربه و نظر او بیشتر استفاده کنم، اما زمان محدود مانع می‌شد.

اشرفی‌زاده درباره بازیگران "قفل یعنی کلید" گفت: قرار بود یک چهره جدید نقش اصلی را بازی کند، اما شبکه اصرار داشت بازیگری شناخته‌شده نقش را بازی کند. عسل بدیعی اولین انتخاب من در بین بازیگران مناسب نقش بود که حضوری قابل قبول داشت. فکر می‌کنم بازیگرها با توجه به حجم نقش و تاثیری که در قصه داشتند، نقش‌هایشان را درست اجرا کردند.

وی که پیش از این با ساخت فیلم کوتاه فیلمسازی را شروع کرده درباره علاقه‌اش به کار در تلویزیون گفت: می‌دانستم ساخت فیلم‌های تلویزیونی می‌تواند تجربه‌ام را بیشتر و من را برای کارگردانی اولین فیلم سینمایی‌ام آماده کند. اما متاسفانه مشکل زمان و شتابی که در ساخت فیلم‌های تلویزیونی وجود دارد به کیفیت آنها لطمه می‌زند.

اشرفی‌زاده با اشاره به تدوین فیلم خود گفت این روزها مشغول تدوین "قفل یعنی کلید" هستم تا نسخه نهایی را آماده پخش دوباره کنم. سایر عوامل تولید این فیلم عبارتند از تصویربردار: مسعود امینی، صدابردار: حسین بشاش، طراح گریم: محمد قومی، طراح صحنه و تدوینگر: سینا گنجوی، مدیر تولید: طاهر امانی و آهنگساز:میلاد موحدی.

کد خبر 740883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha